Tag hensyn til høretabet og bliv hørt

Hver 6. dansker over 18 år har problemer med hørelsen - er din patient/borger én af dem?

Det er meget sandsynligt, at man som professionel møder borgere/patienter med hørenedsættelse. Der kan opstå misforståelser, gentagelser og informationer, som slet ikke bliver hørt, hvis der ikke udvises de nødvendige hensyn i en samtale med et menneske med hørenedsættelse

Med en baggrundsviden om høretab og relevant tilpasning af samtalen, vil du opleve at få styrket din kommunikation med borgere/patienter med hørenedsættelse.

Få vejledning og konkrete tips og tricks til, hvordan du kan tilpasse din kommunikation, så du tager de nødvendige hensyn til borgere/patienter med hørenedsættelse.

Høreafdelingen på IKH har specialiseret viden om høretab og "hands on" erfaring med at formidle viden til bl.a. pårørende, professionelle, studiesteder og arbejdspladser.

Vi tilbyder skræddersyede løsninger til lige netop det behov I som medarbejdere i Region Midtjylland har brug for. Vi udvikler desuden konkrete forløb, workshops eller kortere sessions til brug i generel kompetenceudvikling af regionens medarbejdere.

Få fyldt din værktøjskasse

Et forløb om kommunikation med borgere/patienter med hørenedsættelse kan f.eks. indeholde:

  • Viden om høretab
  • Viden om typiske kommunikationsmæssige udfordringer for mennesker med hørenedsættelse
  • Redskaber til at tilpasse din kommunikation til mennesker med hørenedsættelse, f.eks. vedr.
    • Mundtlig kommunikation
    • Kropssprog
    • Indretning
    • Skriftlig kommunikation

Hermed har du fundamentet for at styrke din kommunikation med borgere/patienter med hørenedsættelse.

Vil du gerne vide mere?

Ønsker du at høre mere om, hvordan vi kan tilrettelægge et forløb, en workshop eller et oplæg på en temadag? Så kontakt Louise Rosendahl Bomholt på mail louive@rm.dk eller på tlf 20 57 24 59.